My blog has moved!

You should be automatically redirected in 3 seconds. If not, visit
http://raluxa.com
and update your bookmarks.

Cum mi-am petrecut Ora Pamantului

Saturday, March 28, 2009

Asa cum am promis, Earth Hour m-a prins in Cismigiu, alaturi de familia Gramo, Gogu Kaizer, Andrei Rosca, Tara si alti bloggeri notorii, toti veniti la invitatia lui Adrian. N-am fost multi, dar suficienti cat sa imi dau seama ca o initiativa inspirata s-a putut concretiza frumos.
Initial am asteptat in coltul stabilit, timp in care am constatat ca nu au fost stinse nici luminile apartamentelor din vecinatatea parcului, nici reflectorul care proiecteaza o lumina verde si ecologista pe Primaria Capitalei (ba chiar unele birouri din cladirea primariei au tinut lumina aprinsa pe tot parcursul Orei Pamantului). Dupa ce s-a adunat toata lumea, am parcurs jumatate de parc ca voda prin loboda si am stabilit tabara pe o alee din parc unde am jucat mima in valuri de rasete, aplauze si incurajari. Si nu, n-am mimat pe intuneric, pentru ca infrastructura iluminatulului stradal era pe deplin functionala, nefacand rabat la ora dedicata economiei la electricitate.
Timpul a trecut pe nesimtite, asa cum ii sta bine unei ore in parc alaturi de oameni frumosi si amuzanti.
Mi-ar placea o asemenea ora in fiecare luna, cateva clipe de responsabilitate sociala in care sa radem alaturi de prieteni noi in aer liber, departe de accesele de insolenta ale celor care stramba din nas la ideea unei lumi mai bune, uitand ca natura este placenta care gazduieste umanitatea. De maine oricum vom reveni, alaturi de ei, la stilul de viata mercantil, calauzit de imprejurari in care rar ne vom aduce aminte ca, vorba tricoului lui Nihasa, pe planeta asta ne tinem toate averile materiale - asa ca uneori, o ora pe an, putem participa la o declaratie in favoarea sa...

PS: Cuvintele bolduite au fost mimate in Cismigiu de Ora Pamantului :)

20 comments:

Leeloo March 29, 2009 at 1:23 AM  

Foarte dragut! Eu cu ocazia Earth Hour am aprins lumanarele in toata casa si am luat cina in graba cu speranta ca voi mai apuca sa vad Bucurestiul fara lumini. Cand ies, dezamagire totala :-( nimic schimbat. Ma duc in Piata Constitutiei cu gandul ca poate mai prind ceva...am ajuns exact la 21:35 si sirul dezamagirilor continua: totul perfect luminat si doar cativa oameni(deloc aglomeratia la care ma asteptam eu sa fie). Astfel ca, draga mea si dragilor, concluzia mea e ca va fi nevoie de multi ani pentru a educa romanul in astfel de actiuni. Trist, dar adevarat! In the end, sunt mandra ca sunt unul dintre putinii romani care am stins lumina la EARTH HOUR!

Pandutzu March 29, 2009 at 11:08 AM  

Ah.. am ratat poza de grup... oricum, nu cred ca incapea si bicicleta acolo :))

Anonymous March 29, 2009 at 12:44 PM  

din toate pozele din lumee.....:|

Ncu March 29, 2009 at 1:07 PM  

Mie mi se pare normal ca iluminatulul stradal sa fie pe deplin functional, altfel ar fi periclitata securitatea fiecarei persoane care se afla in oras la ora respectiva! Nici nu mai zic de spargatorii de masini!

raluxa March 29, 2009 at 1:10 PM  

Ncu: puteau totusi sa-l reduca, macar cu 10%, in numele campaniei de awareness. Zic.

ioana March 29, 2009 at 1:19 PM  

pai am putea face o intalnire sociala - responsabilitate sociala in fiecare luna :) de exemplu, e foarte tare sa mergi cu bicicleta prin cismigiu, chiar si cu bicicleta imprumutata de la pandut. mie mi a parut bine de oameni noi si de mimat :)

Gramo March 29, 2009 at 1:58 PM  

Dintre chestiile incalzite lipseste "incalzire globala"! :) Dar pozele tale arata mult mai bine decat poza noastra. Ne pare rau ca n-am apucat sa vorbim! :(

@ioana: in Cismigiu nu era interzis cu bicla?

Gramo March 29, 2009 at 1:59 PM  

Ups, in loc de "incalzite" era "bolduite". :)

Nicolescu March 29, 2009 at 2:16 PM  

Na, singura problema pe care o vad eu aici este ca in Cismigiu luminile erau aprinse. Ceea ce strica toata ideea, nu?

raluxa March 29, 2009 at 2:18 PM  

@Gramo: nici o problema, recuperam noi altadata:) cat despre cuvinte, m-am chinuit ceva sa mi le aduc aminte si pe alea din articol:)
@Nicolescu: asa o fi, dar in sufletele noastre era intuneric :P

Anonymous March 29, 2009 at 3:47 PM  

Dacă prostia ar produce electricitate, atunci ar fi o sursă de energie pentru eternitate şi planeta ar fi verde şi fericită. Dar...

1. Nu există nicio încălzire globală. Este doar propagandă cu substrat politic pentru introducerea de noi taxe şi controlul populaţiei.

2. CO2-ul, azotul şi metanul contribuie la efectul de seră cu doar 10%, restul fiind datorat vaporilor de apă din atmosferă.

3. Prin stingerea luminilor nu se reduc emisiile de CO2 pentru că centralele nu se opresc din funcţiune şi combustibilul este ars în continuare!

4. Factorul uman în producerea de CO2 este neglijabil la scară planetară, deci "o picătură într-un ocean".

5. Concentraţia de CO2 din atmosferă era mult mai mare acum câteva milioane de ani, dar s-a redus în mod constant până în zilele noastre, pentru a compensa intensificarea activităţii solare, principalul factor al aşa-zisei încălziri globale.

6. Consumul casnic de electricitate este foarte mic în comparaţie cu cel industrial.

De ce să nu renunţăm mai bine la automobile, care sunt un real factor de poluare şi ne afectează negativ sănătatea?

Uite un articol care spune adevărul:
http://napavalleyregister.com/articles/2007/02/13/opinion/commentary/doc45d1c73a4439e555929206.txt

zvoner March 29, 2009 at 4:02 PM  

Sunt chiar curios cum ati mimat "loboda" :D

raluxa March 29, 2009 at 4:24 PM  

@zvoner n-as putea sa-ti reproduc prin comentarii, trebuia sa fii acolo sa vezi. A, si s-a mai mimat si "rozmarin" dar era mai greu sa-l introduc in post:)

raluxa March 29, 2009 at 4:40 PM  

@dantanasescu nu vreau sa ma lansez intr-o dezbatere cu tine sau cu altcineva. a fost pur si simplu o alegere personala de a ma alatura unei campanii de awareness. asa cum vad eu problema, Earth Hour nu a fost organizata in scopul propriu de a economisi energie ci pentru a trage un semnal de alarma in vederea economisirii energiei pe tot parcursul anului, de fiecare om in parte. de aceea nu vei gasi comunicate oficiale care sa raporteze cata energie s-a economisit in aceasta ora, ci cati oameni s-au alaturat si ce obiective celebre (turnul eiffel, opera din sydney etc) au stins lumina pentru a se alatura mesajului. mai multe informatii despre locurile celebre unde s-a stins lumina gasesti aici

http://current.com/items/89924094/who_is_turning_off_on_earth_hour.htm

scopul articolului a fost sa arat ca poti sa te distrezi si in conditiile in care promovezi o campanie de natura ecologica. in nici un caz sa confirm ca am facut economie la curent electric in ora aia cat sa abuzez dupa aia tot anul ...

Catalina March 29, 2009 at 10:48 PM  

Wow... foarte tare postul ! Catalina here , cea care a propus Rozmarinul si a mimat Incalzire Globala :)

Ika March 29, 2009 at 10:54 PM  

Oameni foarte buni, chiar vroiam sa va intalnesc. Eram si eu acolo, dar eram in mers si nu v-am gasit in parc. Chiar m-am benoclat prin jur, m-am uitat frumos la Primaria luminata verde, la priectul tinerilor de la Arhitectura (ala cu 100% natural) si....totusi nu v-am gasit. Vroiam sa va propun un proiect frumos, sa sustineti copiii supradotati si un proiect dedicat lor. Primul proiect in Romania pentru ei. www.supradotati.ro/centru Daca vreti sa ne sustineti cu o campanie concertata pe bloguri, spuneti-mi. Este maaaaare nevoie. Avem nevoie de 150.000 de romani sa directioneze 2% si facem centru. 2% = 1 caramida. E simplu. Vom avea sper curand si un viral (daca ne ajuta un fan :) Eu sunt: y! cer_cu_soare
Moni, pe scurt
Va astept. (o729.029.484 care vrea sa sune)

Piticu March 30, 2009 at 2:21 PM  

ce de lume :) misto

ioana March 30, 2009 at 11:38 PM  

@gramo. bine ca toti oamenii responsabili cu apararea parcurilor de biciclisti rai erau la meci. :)
raluxa, daca natura este placenta care gazduieste umanitatea, atunci nu e rozmarinul ingredientul magic care uneste salata de oameni straini care s-au jucat impreuna de-a cuvintele? :)

raluxa March 30, 2009 at 11:47 PM  

@ioana: se prea poate:)

Anonymous April 6, 2009 at 9:36 PM  

Un documentar britanic care demască această mare înşelătorie legată de "încălzirea globală" şi explică cauzele şi interesele care au dus la mişcarea legată de aceasta.

http://video.google.com/videoplay?docid=4282841098761265190&hl=undefined

Post a Comment

Comment moderation is OFF.

Please avoid posting comments as Anonymous. Choose Name/URL from the dropdown list and give me a name to reply to. The URL field is optional.